| |
|
Dřevosochařská sympozia (1993-1998) ve Stromovce v Českých Budějovicích
ŠPŮROVÁ, Nikola
Předkládaná bakalářská práce se zabývá dřevosochařskými sympozii z let 1993-1998, které se konaly v českobudějovickém parku Stromovka a v jeho přilehlém okolí. Konkrétně vytváří souhrnný celek představující jednotlivá výtvarná sympozia. V procesu bádání byli všichni zúčastnění sochaři a jejich dochovaná i nedochovaná sochařská díla vzniklá na těchto sympoziích mezi lety 1993-1998.
|
|
Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti
Debefová, Barbora ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti se zabývá typem veřejného umění, které nějakým způsobem konfrontuje společnost a obohacuje či dokonce transformuje veřejný prostor. Práce se pokouší poukázat na nutnost využívání poznatků z různých oborů jakými jsou urbánní antropologie, sociologie, filosofie a sémiotika při zkoumání veřejného prostoru a role veřejného umění v něm. Cílem je nahlédnout potenciál a funkce veřejného umění a jak může být tato činnost realizována. Výše zmíněné bude rozebíráno na díle švýcarského umělce Thomase Hirschhorna, který svými díly reaguje na otázky a problémy, které vyvstávají v dnešní společnosti. Práce bude uzavřena rozborem díla Gramsci Monument. Klíčová slova: veřejné umění, veřejný prostor, město, Thomas Hirschhorn, společnost, intervence, Gramsci Monument
|
|
Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti
Debefová, Barbora ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Intervenční funkce veřejného umění ve veřejném prostoru a společnosti se zabývá typem veřejného umění, které nějakým způsobem konfrontuje společnost a obohacuje či dokonce transformuje veřejný prostor. Práce se pokouší poukázat na nutnost využívání poznatků z různých oborů jakými jsou urbánní antropologie, sociologie, filosofie a sémiotika při zkoumání veřejného prostoru a role veřejného umění v něm. Cílem je nahlédnout potenciál a funkce veřejného umění a jak může být tato činnost realizována. Výše zmíněné bude rozebíráno na díle švýcarského umělce Thomase Hirschhorna, který svými díly reaguje na otázky a problémy, které vyvstávají v dnešní společnosti. Práce bude uzavřena rozborem díla Gramsci Monument. Klíčová slova: veřejné umění, veřejný prostor, město, Thomas Hirschhorn, společnost, intervence, Gramsci Monument
|
|
Soudobé výtvarné dílo ve veřejném prostoru
Vysoký, Martin
Bakalářská práce se věnuje současnému umění ve veřejném prostoru. Mapuje jeho historický vývoj s důrazem na postihnutí proměny jeho funkce v urbánním prostoru v minulosti, větší pozornost je poté věnována této transformaci v dnešní době. Na několika příkladech jsou poté podtrhnuty kvality, kterými umění obohacuje život ve veřejném prostoru a jejichž vztahy mezi nimi jsou posléze více rozebrány. Součástí práce je návrh, který získané znalosti z obou oborů -- umění a architektury syntetizuje do metody, která prezentuje soudobé použití umění ve veřejném prostoru.
|